alert-erroralert-infoalert-successalert-warningbroken-imagecheckmarkcontact-emailcontact-phonecustomizationforbiddenlockedpersonalisation-flagpersonalizationrating-activerating-inactivesize-guidetooltipusp-checkmarkusp-delivery-cashusp-delivery-delayusp-delivery-eveningusp-delivery-same-dayusp-delivery-storeusp-deliveryusp-exchangeusp-free-returnsusp-gift-cardusp-klarnausp-salearrow-backarrow-downarrow-left-longarrow-leftarrow-right-longarrow-rightarrow-upbag-activebag-inactivecalendar-activecalendar-inactivechatcheckbox-checkmarkcheckmark-fullclipboardclosecross-smalldownloaddropdowneditexternal-linkfilterfullscreenhamburgerhd-filledhd-outlinehide-activehide-inactivelocate-targetlockminusnotification-activenotification-inactivepause-outlinepin-smallpinplay-filledplay-outlineplusprofilereloadsd-filledsd-outlinesearchsharesound-off-filledsound-off-outlinesound-on-filledsound-on-outlinesubtitles-cc-filledsubtitles-cc-outlinesubtitles-filledsubtitles-outlinewishlist-activewishlist-inactivezoom-outzoomfacebookgoogleinstagram-filledinstagrammessengerpinterestruntastictiktok-defaulttiktoktwittervkwhatsappyahooyoutube
  • SCHOENEN
  • HEREN
  • DAMES
  • KIDS
  • SPORTEN
  • CYBER
  • OUTLET
Je winkelwagen is leeg

RUILEN & RETOURNEREN

Binnen 30 dagen. Geheel gratis. 

Hoe retourneer ik?

Klik op 'start een retour' en vul je e-mail en ordernummer in.Stop de artikelen in hun originele verpakking samen met het bezorgbewijs in de doos (het formulier dat bij je bestelling zat). Als je artikelen van meerdere bestellingen wilt retourneren, zorg er dan voor dat je alle bezorgbewijzen erbij stopt.Verzegel de doos en plak het meegeleverde retourlabel over het vorige leveringslabel heen. Gebruik het geprinte retourlabel dat in de doos zat.Breng je pakket naar een afleverpunt.Zodra we je retourzending hebben ontvangen, zullen we je terugbetaling verwerken. Het kan tot 14 dagen duren voordat je geld teruggestort is via de oorspronkelijke betaalmethode. Terugbetalingen aan e-Gift Cards worden onmiddellijk via e-mail gedaan nadat de retour is verwerkt.
DPDVoor omruilingen: Zodra je omruiling in het magazijn is aangekomen en verwerkt, zullen we je nieuwe artikel(en) verzenden.


Houd er rekening mee dat een artikel slechts eenmaal kan worden geruild. Als het nieuwe artikel nog steeds niet past of niet aan je verwachtingen voldoet, stuur het artikel dan terug en bestel het nieuwe gewenste artikel opnieuw.

Binnen hoeveel dagen dien ik mijn bestelling te retourneren?
Je kunt je online bestelling gratis binnen 30 dagen na ontvangst retourneren. Sommige exclusieve artikelen hebben een beperkte retourtermijn en kunnen alleen binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling worden geretourneerd. Je verneemt tijdens het bestellen of er een kortere retourtermijn geldt
Let op: gepersonaliseerde artikelen worden speciaal voor jou gemaakt. Deze kan je niet retourneren, tenzij er sprake is van een productiefout.

Wat kost het om te retourneren?
Goed nieuws. Het retourneren van artikelen is geheel gratis.

Hoe lang duurt het hele retour process? 
Doorgaans duurt het 8 werkdagen voordat je pakket ons magazijn heeft bereikt en verwerkt is. Je kunt je retour bijhouden tot aan het nationale transportknooppunt via bovenstaande link. Vanuit het nationale transportknooppunt wordt het naar ons magazijn in het buitenland vervoerd, waar we je retourzending verwerken. 
 
Wanneer een artikel niet aan onze kwaliteitstandaard voldoet en de retourperiode is verstreken (defect of beschadigd), neem dan contact op met onze klantenservice.  
 
Ik ben mijn retourlabel kwijt, hoe maak ik een nieuw label? 
Een nieuw retourlabel wordt aan je online account toegevoegd en automatisch per e-mail naar je verzonden nadat je je online retourzending of omruilverzoek hebt voltooid. 
Wanneer ontvang ik de terugbetaling van mijn geretourneerde bestelling?
Zodra we je retourzending hebben verwerkt, zullen we je terugbetaling direct verwerken. Afhankelijk van je betaalmethode kan het tot 14 dagen duren voordat je geld teruggestort is. E-Gift Card-terugbetalingen worden direct via e-mail gedaan.

Verwerkingstijden terugbetaling: 

1. Pakket verwerken: tot 8 werkdagen

2. Tijdsbestek terugbetaling bank:

  • adidas e-Gift Card: direct nadat we de retourzending hebben verwerkt
  • Bankpas/Creditcard: max 14 werkdagen 
  • PayPal: max 3 werkdagen
  • iDeal: max 3 werkdagen

Ik heb een voucher gebruikt voor een artikel dat ik heb geretourneerd. Kan ik een nieuwe voucher aanvragen? 
Indien het een kortingsvoucher betreft (bijv. 10% korting), dan kan deze vervangen worden als je de bestelling, of een deel ervan, terugstuurt en contact met ons opneemt. Vouchers met een geldbedrag (bv. € 10) worden automatisch terugbetaald, je ontvangt een nieuwe e-mail voor het bedrag dat op dat deel van de bestelling is toegepast.

Worden mijn verzendkosten vergoed als ik mijn artikel retourneer?
We zullen de volledige verzendkosten vergoeden, behalve in de volgende gevallen:
- Je retourneert slechts een deel van je bestelling.
- Je retourneert je bestelling niet via dezelfde koerier die deze ook bij je heeft afgeleverd.
Hoe stuur ik iets retour met Klarna?
Ga naar jouw Klarna-portaal om Klarna van de retour op de hoogte te stellen en selecteer de betreffende bestelling. Klik op 'Retours'. Je kunt dan aangeven of je een of meerdere artikelen hebt teruggestuurd. Hiermee pauzeer je tijdelijk je betaling tot de retour verwerkt is. Klarna zal je dan een nieuwe factuur toesturen. Al betaald voor je retour? Je ontvangt na aanmelding binnen 3-5 werkdagen rechtstreeks een terugbetaling. 

Wanneer ontvang ik de terugbetaling als ik al heb betaald met Klarna?
Als je al hebt betaald voor je bestelling, maar dan besluit om een of meerdere artikelen te retourneren, hoef je alleen Klarna via de klanten- portaal te informeren. Je ontvangt binnen 3-5 werkdagen rechtstreeks van Klarna  een terugbetaling voor deze artikelen.

Kan ik mijn artikelen ruilen? 
Ja! Je hebt iets online gekocht maar het past niet helemaal? In plaats van te retourneren, kan je het binnen 30 dagen gratis omruilen voor een andere maat. 

Hoe kan ik iets ruilen?
Klik op 'ruilen' en vertel ons welk item je wilt ruilen voor welke maat. Plaats het item in de originele verpakking in de doos.  Breng je pakket binnen 5 dagen naar een afleverpunt in de buurt - hiermee voorkom je dat je ruilverzoek wordt geannuleerd. Zodra je omruiling in het magazijn is aangekomen en verwerkt, zullen we je nieuwe artikel(en) verzenden. Je ontvangt hiervan een nieuwe bevestigingsmail met tracking. We sturen het ruilartikel via onze standaard bezorgservice naar het oorspronkelijke bezorgadres.

Wil je tegelijkertijd iets ruilen en retourneren? 
Geen probleem. Je kunt gewoon alle items in dezelfde doos terugsturen. Zodra we het pakket hebben ontvangen, betalen we je retour via de oorspronkelijke betaalmethode terug.


Welke items zijn uitgesloten van deze ruil service? 

    • gepersonaliseerde artikelen

    • Hype producten, zoals de Yeezy en Balenciaga collecties

Je kunt een artikel uitsluitend omruilen voor een andere maat. Als je een andere kleur of product wilt, zul je het artikel moeten retourneren en een nieuwe bestelling moeten plaatsen. Indien de gewenste maat tijdens het ruilproces niet beschikbaar is, is het artikel helaas (tijdelijk) uitverkocht.

Hoe werkt het terugbetalen via e-Gift Cards?
Als je online je retourzending aanmeldt (door ons online te vertellen welk artikel je wilt retourneren en waarom), kun je er ook voor kiezen om je terugbetaling te ontvangen in de vorm van een adidas e-Gift Card. Je ontvangt deze e-Gift Card direct per e-mail nadat we je retourzending in het magazijn hebben verwerkt. De beste keuze voor als je bijvoorbeeld graag opnieuw bestelt. Vergeet niet dat de Gift Card 3 jaar geldig is.
 
De adidas e-Gift Card is direct te gebruiken en kan zowel online als in adidas winkels worden ingewisseld. Als je een artikel hebt geretourneerd dat een cadeautje zou moeten zijn, is het goed om te weten dat cadeaukaarten niet gebruikersspecifiek zijn en gedeeld kunnen worden met vrienden. Het bedrag van de gift card kan worden verdeeld over meerdere bestellingen.